söndag 6 april 2014

Igår


Igår skrev jag högskoleprovet. Mina kommentarer: Usch, fy och blä. Att skriva prov i sådär 7-8 timmar en dag var inte det roligaste jag har gjort. Men jag såg nästan fram emot matten efter den verbala delen. Matten var skitenkel. Svenska läsförståelsen not so much. Där satt man helt slut i huvudet och skulle läsa en text på två hela sidor och dessutom komma ihåg det man läser? Nja. Tankarna far iväg och man tänkte på allt annat som finns att tänka på förutom en tråkig svensk text. Rättade mitt prov direkt när jag kom hem. Men till det andra av fem proven fanns det ju inget facit. Så jag vet inte riktigt hur många poäng jag fick, utan bara hur många rätt jag fick av de 160 frågorna som gick att rätta. Vilket kändes ganska bra faktiskt för att vara första gången. För vad jag har hört får man nästan alltid bättre andra eller tredje gången man skriver så det bådar nog gott. Nog om det. 
Efter provet åkte vi hem till Engla och åt middag med alla flickorna. Firade att Ida hade fyllt 18 år och pratade ikapp allt vi missat. Hade otroligt mysigt och åt sjuuukt mycket mat. Slutade med att alla låg i soffan och inte orkade göra något pga matkoma. Haha. 
Vi hörs sen, puss och kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar